این مرکز در سال 1379در ساختمان کنونی خودافتتاح و آغاز به کار نمودوتا این لحظه فعالیت های خود را با کارگاه

های فرهنگی،هنری وادبی ادامه داده است .

در حال حاضر این مجموعه  7603 جلد کتاب دارد و با دارا بودن فضایی بالغ بر مساحت 375متر مربع دارای سالن

مطالعه کودک ونوجوان می باشد.

خدمات مرکز:  کارگاه های فرهنگی ،هنری ویژه گروه سنی 4سال کامل تا 17 سال،اجرای فعالیتهای ویژه اعضا مجازی

برخط(فعالیت اعضا حقیقی به دلیل محدودیتهای کرونایی تا اطلاع ثانوی لغو می باشد)،برگزاری کارگاه های تخصصی

وفعالیتهای فرهنگی،هنری وادبی

بخشهای مرکز: کتابخانه کودک ونوجوان- دو کلاس مجزا جهت اجرای فعالیتهای فرهنگی، هنری وادبی

امکانات ویژه:  سالن مطالعه اعضا کودک ونوجوان-دوکلاس مجزا

امکانات کارگاهی:  دارد.

خدمات فراگیر:  ندارد.

روز و ساعت فعالیتها: مرکز در یک شیفت و از ساعت 8الی13ظهر دایر می باشد. روزهای زوج ویژه حضور دختران و روزهای فرد ویژه حضور پسران می باشد.

پرسنل:  1 مربی مسئول،1 مربی فرهنگی،1،مربی هنری-مرکز نیروی خدمات ندارد.

شرایط عضویت: داشتن حداقل 6سال کامل تا 17سال،شهریه 12000تومان برای عضویت در مرکز حقیقی

.............................................................................................................

نشانی:   بلوار آیت الله خامنه ای،جنب پارک شقایق،روبه روی سازمان بیمه ی تامین اجتماعی.

تلفن:   52229008-061

مسئول مرکز:زینب  مقدم

 

اخبار مرکز:

 

  • 1402/07/23 - 08:24
  • تعداد بازدید: 1837
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

برگزاری نشست تخصصی «کودک، اخلاق، تربیت، مصلحت» در کانون خوزستان

نشست تخصصی «کودک، اخلاق، تربیت، مصلحت» به میزبانی کانون خوزستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون خوزستان، واحد آموزش و پژوهش کانون پرورش فکری کودکان و نشست تخصصی «کودک، اخلاق، تربیت، مصلحت» را روز سه‌شنبه  ۱۸ مهرماه ۱۴۰۲ با حضور مهناز بهادری، متخصص روانشناسی سلامت و جمعی از کارشناسان و مربیان مراکز استان در محیط اسکای روم معاونت فرهنگی برگزار کرد.

مدرس روانشناسی سلامت با توجه به هرم نیازهای مازلو، هر کدام از نیازها را شامل نیاز زیستی، نیازامنیتی، نیاز اجتماعی، نیاز به احترام و منزلت و نیاز به خود شکوفایی و خودانگیزشی کودکان را به اختصار توضیح دادند.

وی در ادامه گفت: در هرم مازلو نیازها به دو دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شوند؛ نیاز اول، نیازهای کمبود که به راحتی حس می‌شوند و انسان به صورت غریزی به دنبال آن‌ها خواهد رفت مثل غذا، امنیت، آب و… بنابراین قدرت زیاد این نیازها، باعث شده که برای هر انسانی در اولویت قرار داشته باشند.

 بهادری در ادامه تصریح کرد؛ زمانی که نیازهای کمبود برای انسان مرتفع شد ناخواسته به دنبال نیازهای دیگری می‌رود که به آن نیازهای وجودی گفته می‌شود و در واقع این نیازها به دلیل آن که در سطح بالاتری هستند از نوع کمبود به حساب نخواهند آمد، بلکه نشان دهنده تمایل انسان به بودن و رشد خواهند بود.

میهمان این نشست نظم در خانواده، ابراز احساسات به فرزندان و گفت‌وگوی سالم بین اعضای خانواده را از جمله مواردی دانست که در تکیم خانواده تأثیر بسزایی خواهند داشت.

بهادری یکی از وظایف مهم والدین در دوران کودکی را آموزش «نه» گفتن به فرزندان اعلام کرد و افزود؛ این پدر و مادر هستند که باید برای داشتن فرزندی سلامت از نظر روحی و جسمی این مهارت را به صورت جدی به کودک خود آموزش دهند تا کودک بتواند به راحتی در مقابل درخواست‌های غیرمنطقی دیگران نه بگوید و به طوری که همین کودک نیز در آینده به فردی تبدیل خواهد شد که اگر کسی از او خواسته‌ای داشته باشد و آن درخواست باارزش‌ها و توانایی او تضاد داشته باشد، به آسانی آن را رد می‌کند.

طبقه‌بندی اولیا به والدین سهل گیر، سخت‌گیر، متعادل و مقتدر و توصیف هر طبقه با ذکر مثال از دیگر مواردی بود که توسط میهمان برنامه به آن پرداخته شد.

کلمات کلیدی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

شخصی سازی

انتخاب حالت کور رنگی

انتخاب رنگ

اندازه فونت